Navigate / search

Hoe groot is jullie eHealth team?

Een interessante vraag deze week die via mijn Twitter tijdlijn voorbijkwam. Hoe groot is jullie eHealth team? Een bericht gericht aan de organisatie waar ik momenteel met veel plezier aan zorginnovatie werk. Vast en zeker ook aangewakkerd door de vele innovatie gerelateerde berichtgevingen vanuit Philadelphia Zorg. Want de organisatie is goed bezig met het zich voorbereiden op de toekomst. Met het anticiperen op de grote veranderingen en uitdagingen die op de Gehandicaptenzorg afkomen. En vooral ook met het onderwerp innovatie. Het creëren van de juiste cultuur, voldoende ruimte geven aan creativiteit en inventiviteit. Het openen van zowel de organisatiedeuren als de mindset van medewerkers, clienten en verwanten.

Philadelphia Zorg is een zorgaanbieder met behoorlijke schaalgrootte, een ambitieuze organisatie en vooral een klantgerichte organisatie. Innovatie staat volledig in het teken van de klant, de oplossingen die ontwikkeld worden dienen hun meerwaarde voor de klant klip en klaar tastbaar te kunnen maken. Bij welke behoefte of ondersteuningsvraag sluit de oplossing aan en welke meerwaarde levert het de klant en daarmee de doelmatigheid van onze zorg en begeleiding op. Er wordt zowel meerwaarde gezien in het doorontwikkelen van bestaande productinnovaties als ook in het creëren van nieuwe toepassingen. Anders nog dan dat, is er ook veel aandacht voor nieuwe zorgconcepten, ofwel veranderende vormen van zorg en begeleiding. Juist daarin komen deze verschillende thema’s samen, zorginnovatie wordt hier in de totale context benaderd. De organisatie verkent daarin nieuwe vormen van samenwerking, maakt zich sterk voor open innovatie en profileert zich sterk in een groeiend netwerk van innovatieve samenwerkingspartners. Om van betekenis te kunnen zijn voor onze klanten, maken we ons (naast vele andere zaken) sterk voor innovatief vermogen. Voor dat laatste is een interne organisatie nodig die dat waar weet te maken, die beschikt over de juiste mindset en draait op basis van vakgebieden overgrenzende samenwerkingen.

Terug naar de vraag ‘hoe groot is jullie eHealth team’, een interessante vraag kijkende naar hetgeen ik zojuist beschreef. Misschien is ons eHealth team wel het grootste eHealth team dat je ooit bent tegengekomen, het is maar net hoe je het bekijkt. Hoe je kijkt naar de manier waarop innovatie zich organiseert, in hoe medewerkers en samenwerkingspartners elkaar vinden in de ontwikkeling en opschaling van innovaties. Is innovatie te organiseren? Of is het een ecosysteem dat zich door de tijd heen vormt en onderhoudt? Is het nog te verenigen in een team, afdeling of programma? Of gaat het in deze veranderende tijden veel meer om de juiste organisatie nevel, jobcraft denken en diverse communities die naast, met, voor elkaar bestaan? Philadelphia maakt zich als organisatie elke dag sterk voor ondersteuning aan bijna 8.000 directe klanten, met betrokkenheid van ruim 4.000 vrijwilligers, 8.000+ betrokken familie/ verwanten/ belangenbehartigers en de inzet van zo’n 7.500 bevlogen medewerkers. Hoe groot ons eHealth of innovatieteam is? Zo groot als de reikwijdte van de innovatienevel gaat en zo groot als de groeiende groep van innovatie ambassadeurs. Zo groot is ons eHealth team!

Leave a comment

name*

email* (not published)

website